
Zajednička mobilnost AZOO i škola kroz Erasmus
U sklopu javnog poziva Agencije za odgoj i obrazovanje (AZOO) CKA1_03,
od 11. prosinca 2023. godine, na temelju Erasmus+
akreditacije 2021-1-HR01-KA120-SCH-000047217, omogućeno je voditeljima
Županijskih stručnih vijeća da se zajedno sa savjetnicima i višim savjetnicima
AZOO prijave na natječaj za provođenje aktivnosti praćenja rada ili pohađanja
strukturiranih tečajeva.
Realizacija predloženih
aktivnosti predviđena je za razdoblje od 1. lipnja 2024. do 31. kolovoza 2025.,
tj. za programsko razdoblje 2024./2025.
Na ovaj natječaj projektni
prijedlog su prijavile naša nastavnica Sunčica
Remenar, voditeljica ŽSV Biologije, i Lydia
Lugar, viša savjetnica za prirodu i biologiju (AZOO). Nakon postupka
prijave i vrednovanja od strane AZOO prihvaćena je predložena mobilnost tj.
aktivnost pohađanja strukturiranog tečaja iz područja održivog razvoja.
Na poveznici možete
vidjeti detaljnije informacije o ovoj Erasmus+ akreditaciji te izvješća o
provedenim mobilnostima viših savjetnika Agencije za odgoj i obrazovanje i
voditelja Županijskih Stručnih Vijeća.
https://www.azoo.hr/o-nama/projekti/erasmus-2/erasmus-akreditacija-azoo-erasmus-plan/
Zelena budućnost – izvješće o provedenoj Erasmus+ mobilnosti
Početkom kolovoza 2025. naša je nastavnica Sunčica Remenar, voditeljica ŽSV za Biologiju, zajedno s višom savjetnicom za prirodu i biologiju Lydijom Lugar iz Agencije za odgoj i obrazovanje, pohađala strukturirani tečaj “Green future” u Malagi (Španjolska). Strukturirani tečaj je organizirano i planirano iskustvo učenja s jasnim planom i programom, definiranim ciljevima i ishodima te fiksnim rasporedom aktivnosti učenja. Ova mobilnost provedena je u sklopu projekta Erasmus+ CKA2 temeljem akreditacije koju posjeduje Agencija za odgoj i obrazovanje, a kojeg financira Europska unija.

Organizator tečaja je organizacija idevelop sa sjedištem u Sevilli (Španjolska). Ova organizacija pruža usluge osposobljavanja (praćenje rada, tečajevi) u skladu s Erasmus+ načelima, a specijalizirana je za profesionalni razvoj stručnjaka koji rade u obrazovnom sektoru. Tečaj je planiran u trajanju od pet dana, s održavanjem aktivnosti u učionici i izvan nje, a obuhvaćao je različite metode i strategije aktivnog učenja (vođena rasprava, projektno učenje, suradničko učenje, iskustveno učenje, terenska nastava). Na tečaju je sudjelovalo 18 polaznica iz različitih europskih zemalja (Poljska, Rumunjska, Mađarska, Češka, Hrvatska). Službeni tečaj jezika je bio engleski, a fokus ovog tečaja stavljen je na inspiriranje, promišljanje i planiranje aktivnosti u obrazovanju kojima je svrha pomak prema izgradnji održive budućnosti.

Tečaj je održan u Malagi, trajao je od ponedjeljka do petka (4. – 8. kolovoza), a tijekom pet dana smo putem različtih aktivnosti obrađivali teme kao što su: planirano zastarijevanje, ekomanipulacija, plastični ekološki otisak, “zero waste”, sortiranje otpada, 3R, skriveni šećer u hrani (čitanje etiketa), održivost materijala u prošlosti i danas (Muzej Malage) i druge. Glavni ciljevi sudjelovanja na tečaju o održivoj budućnosti obuhvaćali su osvješćivanje sudionika o važnosti kontinuiranog rada s učenicima na ovoj temi, razvijanje znanja, vještina i kompetencija sudionika vezanih uz održivost, prepoznavanje povezanosti ekoloških i društvenih pojava, šire razumijevanje praksi, politika i sustava obrazovanja o okolišu i održivosti u Europi, povećano poznavanje metodologije i okvira za poučavanje održivosti, poznavanje načina na koje se postignuća učenika u ovoj temi mogu provjeravati i vrednovati te poznavanje praktičnih alata prikladnih za poučavanje ovih tema. Jedan od ciljeva ovog tečaja bio je prepoznati jednostavne aktivnosti (“start small”) koje se s učenicima mogu provoditi, a da budu motivirajuće i prilagođene interesima i mogućnostima današnjih učenika. U provedenim aktivnostima imali smo prilike prepoznati i one koje su dobro prilagođene radu s učenicima s teškoćama (fotoizazov, iskustveno učenje), ali i one koje mogu poslužiti kao dobre motivacijske ili uvodne aktivnost u neku biološku temu.

Ovakvo učenje u multikulturalnom okruženju nam je dodatno pomoglo unaprijediti i jezične i komunikacijske vještine, jer smo tijekom cijelog tečaja komunicirali na engleskom jeziku i upoznavali osnovne pojmove na španjolskom jeziku, ali i pronalazili zajedničke zaključke s osobama koji dolaze s drugačijim stavovima i iz drugačijih obrazovnih situacija.
